Pages

Sunday, April 29, 2012

ဂ်ပန္ေခတ္ လက္ရာေကာက္ေၾကာင္းမ်ား ရွိရာသို႔

" ကဲ... လူစံုရင္ တို႔အဖြဲ႔ရဲ႕ ေလ႔လာေရးခရီးစဥ္ေလးကို စလိုက္ၾကရေအာင္”
ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား လူစံုၿပီၿဖစ္၍ ထိုင္ေပၿမိဳ႕တြင္း ေလ႔လာေရးခရီးစဥ္ေၿခလွမ္းကို စတင္ရန္ ကၽြန္မတို႔ အဖြဲ႔ငယ္၏ လက္ေထာက္ဆရာက ေဆာ္ၾသလိုက္ပါသည္။

လက္ေထာက္ဆရာ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ ေလ႔လာမွဳဦးတည္ခ်က္မွာ ဗိသုကာမိတ္ဆက္ဘာသာရပ္ ေလ့လာေနေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအား ထိုင္ေပၿမိဳရွိ႕ ဂ်ပန္ေခတ္ လက္ရာအေငြ႔အသက္မ်ားၿဖင္႔ ထည္ဝါလ်က္ရွိေနေသာ သမိုင္းဝင္အေဆာက္အဦးတစ္ခ်ိဳ႕ႏွင္႔ မိတ္ဆက္ေပးၿခင္းပင္ၿဖစ္သည္။

ကၽြန္မတို႔ေရာက္ရွိသြားရာ ပထမဦးဆံုးေနရာမွာ ထိုင္ဝမ္တကၠသိုလ္ေဆးရံုေဟာင္း အေဆာက္အဦးပင္ၿဖစ္သည္။ ယခင္အခ်ိန္အခါမ်ား၌   ဤအေဆာက္အဦးေရွ႕မွ အၾကိမ္ၾကိမ္ၿဖတ္ေလွ်ာက္သြားခဲ႔ဘူးေသာ္လည္း သမိုင္းဝင္လက္ရာမ်ားၿဖင္႔ ေတာ္ဝင္ေနသည့္ ဤအေဆာက္အဦး၏ ထူးၿခားခ်က္မ်ားကို တစ္ခါမွ် ေၿခလွမ္းရပ္၍ပင္ နက္နက္နဲနဲ ၾကည္႔ရွဳေလ႔လာမွဳမရွိခဲ႔ဘူးပါ။ ယခုကဲ႔သို႔ ေလ႔လာေရးခရီးစဥ္တြင္း ဆရာ၏ ရွင္းလင္းေၿပာၿပခ်က္မ်ားေၾကာင္႔ ဂ်ပန္ေခတ္လက္က်န္သမိုင္းဝင္ၿဖစ္လ်က္ရွိေနသည္႔  ဤအေဆာက္အဦး၏ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခ်ိဳ႕ကို သိရွိနားလည္ခြင္႔ ရခဲ႔ပါသည္။

ဒီီီိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိိီိိိိီီိိိိီိီphotoကေတာ႔ website တစ္ခုက copy ယူထားတာပါ။

အနီေရာင္အုတ္မ်ားနွင္႔ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔စည္းထားသည္႔ ဤသံုးထပ္ေဆးရံုအေဆာက္အဦးၾကီးသည္ သူ႕ေခတ္သူ႕အခါ၌ အေရွ႕အာရွရွိ ၾကီးမားထည္ဝါလွသည္႔ ေဆးရံုမ်ားအတြင္း တစ္ခု အပါအဝင္ ၿဖစ္ခဲ႔ေၾကာင္း သိရသည္။ အေဆာက္အဦးဆင္ဝင္ဝကို ပံု၌ၿမင္ရသည္႔အတိုင္း လံုးပတ္တိုငၾ္ကီးမ်ားၿဖင္႔ အခို္င္အမာ တည္ေဆာက္ထားသည္။ မ်က္ႏွာစာ၌ တိုင္ႏွစ္လံုးစုထားသည္႔ တိုင္မၾကီးႏွစ္ခုရွိသကဲ႔သို႔ ေထာင္႔ႏွစ္ဘက္၌္မူ တိုင္လံုးသံုးလုံးတစ္စုၿဖင္႔ ဆင္ဝင္ဝရွိ ဝရံတာ၏အားကို ေထာက္မထားၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ "ဒီလို ဝရံတာေတြရွိတဲ႔ အေဆာက္အဦးပံုစံေတြကို ဂ်ပန္ေခတ္လက္ရာ အေဆာက္အဦးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႔ရေလ႔ရွိတယ္" ။ ဆရာက ကၽြန္မတို႔ကို ရွင္းၿပေနစဥ္၌ ကၽြန္မ၏အေတြးထဲ၌မူ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံရွိ အစိုးရ အေဆာက္အဦးအမ်ားစု၌ ထိုကဲ႔သို႔ ဆင္ဝင္ဝရံတာမ်ားၿဖင္႔ ေဆာက္လုပ္ထားၾကသည္ကို ၿမင္ေရာင္မိပါသည္။ ”ေၾသာ္ဒါေတြက ဂ်ပန္ေခတ္ အေဆာက္အဦး လက္ရာမ်ားေပေပါ႔” ။...


တိုင္မ်ား၏ ထိပ္တြင္မူ ပန္းခက္မ်ား စပ်စ္ခက္သ႑ာန္အုတ္ပန္းကနုတ္မ်ားၿဖင္႔္ အလွဆင္ထားသည္မွာလည္း ရင္သပ္ရွဳေမာစရာေကာင္းလွပါသည္။ ဥေရာပဗိသုကာလက္ရာအေငြ႔အသက္မ်ား စီးေမ်ာေနေသာ ဤအေဆာက္အဦး၏ လက္ရာရွင္မွာ ဂ်ပန္ဗိသုကာပညာသည္ ၿဖစ္ေၾကာင္း ဆရာက ကၽြန္မတို႔ကို ရွင္းၿပခဲ႔ပါသည္။ ဂ်ပန္ဗိသုကာပညာရွင္မ်ားက ထိုေခတ္အခ်ိန္၌ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားသို႔သြား၍ ဒီဇိုင္းပညာမ်ားသြားေရာက္ေလ႔လာခဲ႔ၾက၍ ဥေရာပလက္ရာမ်ားရစ္ေႏွာင္ေနၾကၿခင္းၿဖစ္ေၾကာင္း ဆရာက လက္ညွိဳးတထိုးထိုးႏွင္႔ အေဆာက္အဦး၏ နိဒါန္းအၾကမ္းဖ်င္းကိုေၿပာၿပအၿပီး၌ ေနာက္ထပ္သြားေရာက္ေလ႔လာမည္႕ ေနရာသို႔ ဦးေဆာင္ခ်ီတက္ပါေတာ႔သည္။ ဒုတိယေနရာ ေရာက္မွသာ အေဆာက္အဦးထဲသို႔ ဝင္၍က်က်နနေလ႔လာခြင္႔ရပါေတာ႔သည္။


ေနာက္ထပ္ေလ႔လာခြင္႔ရသည္႔ အေဆာက္အဦးမွာ  ဂ်ပန္ေခတ္ သမၼတအိမ္ေတာ္ရာ အေဆာက္အဦးပင္ၿဖစ္သည္။ လက္ရွိ၌မူ ဤသမိုင္း ဝင္အေဆာက္အဦးကို ထိုင္ေပႏိုင္ငံေတာ္ဧည္႔ေဂဟာဟု ေၿပာင္းလဲေခၚတြင္လ်က္ရွိသည္။




လက္ေထာက္ဆရာက ကၽြန္မတို႔ေက်ာင္းသားတစ္စုကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းၿပေနသည္႔ပံု။
(ဤလက္ေထာက္ဆရာသည္ NGOအဖြဲ႔တစ္ခုႏွင္႔အတူ ၿမန္မာၿပည္သို႔လည္း သြားေရာက္ခဲ႔ဘူးသူၿဖစ္သည္။ )








ကၽြန္မသည္ ဆရာရွင္းၿပသည္ကိုပင္ နားမေထာင္အားပဲ ဥေရာပဆန္ဆန္ႏွင္႔ ခန္႔ညားလွသည္႔ ဤအေဆာက္အဦး၏ပံုရိပ္မ်ားကိုသာ လက္လွမ္းမွီရာ မွတ္တမ္းဓတ္ပံုရိုက္ကာ အလုပ္ရွဳပ္ေနပါသည္။ သံုးထပ္ၿဖစ္သည္႔ ဤအေဆာက္အဦး၏ ထိပ္ပိုင္း ေဆာက္လုပ္ထားေသာ လက္ရာမ်ားသည္ အလြန္လက္ရာေၿမာက္လွေပသည္။ ေထာင္႔ခ်ိဳးမ်ား တစ္ပိုင္းႏွင္႔ တစ္ပိုင္း၏ ဒီဇိုင္းမ်ားမွာ ပံုစံတူ တသမတ္တည္းမဟုတ္ေပ။ အေဆာက္အဦးေပၚ၌ တန္ဆာဆင္ထားေသာ အုတ္ပန္းကႏုတ္မ်ားကလည္း ညွိဳ႔ယူလြန္းေပစြ။ ကၽြန္မမွာ ေနရာတစ္ခု၌ တေမ႔တေမ်ာ ၾကည္႔ေနမိတတ္၍ အဖြဲ႔သားမ်ားႏွင္႔ မ်က္ေၿခၿပတ္က်န္ေနခဲ႔တတ္သည္။ အဖြဲ႔မ်ားႏွင႔္အတူသြားသည္႔ ေလ႔လာေရးခရီးစဥ္ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔ အခ်ိဳ႔စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းသည္႔ လက္ရာမ်ားကို စိတ္တိုင္းက်ဓတ္ပံုရိုက္ရန္ လက္လြတ္လိုက္ရသည္။







အေဆာက္အဦးထဲသို႔ ဝင္ဝင္ၿခင္း၌ ဤအေဆာက္အဦး ဗိသုကာပညာရွင္၏အေၾကာင္းတေစ႔တေဆာင္းကိုလည္း ပံုေထာင္စင္ေလးၿဖင္႔ ေလ႔လာသူမ်ားအား မိတ္ဆက္ေပးထားပါသည္။


နွစ္တစ္ရာနီးပါးသက္တန္းရွိေနၿပီၿဖစ္သည္႔ ဤအေဆာက္အဦးမွာ ၁၉၁၁ ဂ်ပန္ေခတ္၌ ေဆာက္လုပ္ခဲ႔ၿခင္းၿဖစ္သည္။ စတုတၳေၿမာက္ သမၼတမွ တစ္ဆယ္႔ကိုးေယာက္ေၿမာက္ထိ စုစုေပါင္း ဆယ္႔ေၿခာက္ေယာက္ေသာ သမၼတမ်ားေနထိုင္ခဲ႔သည္႔ အိမ္ေတာ္ရာၿဖစ္ေပသည္။ ေနာက္ပိုင္း၌မူ ႏိုင္ငံၿခားေရးဝန္ၾကီး ဌာနပိုင္ ႏိုင္ငံၿခား ဧည့္ေဂဟာအၿဖစ္ႏွင္႔ ႏိုင္ငံေတာ္ ဧည္႔ခံပြဲမ်ားက်င္းပရာ ေနရာအၿဖစ္ ေၿပာင္းလဲခဲ႔ၾကသည္။

အေဆာက္အဦးတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ေလ႔လာစဥ္ အတြင္း၌ တာဝန္က်ေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားက အလင္းမ်ားတၿဖတ္ၿဖတ္ႏွင္႔ ဓတ္ပံုရိုက္ၿခင္းကို တားၿမစ္ၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ "အတတ္ႏိုင္ဆံုး တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ရိုက္ၾကပါ " ဟုဆို၍ အတြင္း၌ ရိုက္ယူခဲ႔ေသာပံုမ်ားမွာ မြဲေၿခာက္ေၿခာက္ႏွင္႔ ။


အတြင္း၌ ပရိေဘာဂမ်ားကို ပံုစံမ်ိဳးစံုႏွင္႔ ေတြ႔ရပါသည္။ အေနာက္တိုင္းပံုစံ ဧည္႔ခန္းတြင္း မီးလင္းဖိုမ်ားလည္း ေတြ႔ရပါသည္။ ထို႔ၿပင္ေရွးေခတ္သံုး ပန္းကန္ခြက္ေယာက္မ်ားကိုလည္း မွန္ဗီရိုမ်ားၿဖင္႔ က်က်နန ထိန္းသိမ္းထားသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရပါသည္။




ထို႔ၿပင္အနုပညာလက္ရာ ေၿမာက္လြန္းလွသည္႕ ေလွကားတန္းမ်ားကိုလည္း ယခုကဲ႔သို႔ ၿမင္ေတြ႔ခဲ႔ရပါသည္  ။


 အေဆာက္အဦး အတြင္း၌ရွိေသာ ထူးၿခားလွပသည္႔ လက္ရာမ်ားကို ေလ႔လာၿပီးသည္ႏွင္႔ အေနာက္ဘက္ ၌ရွိေသာ ပန္းၿခံေလးသို႔ သြားၾကည္႔ၾကပါသည္။ ဂ်ပန္စစ္သားခေမာက္သ႑ာန္ အမိုးရွိသည့္ အနားယူႏိုင္ေသာ ခ်စ္စဖြယ္ ေလသာေဆာင္ကိုလည္း ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။



ဘဲသည္လည္း  ေရကန္တြင္း၌ ေပ်ာ္ၿမဴးစြာ ကူးခတ္ေနေလစြ။



ကၽြန္မတို႔အုပ္စုသည္  ထိုင္ေပဧည့္ေဂဟာကို ေလ႔လာ၍အၿပီး၌ ေနာက္ဆံုးေလ့လာမည္႔ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအိမ္ေတာ္သို႕ ဆက္လက္ခ်ီတက္ၾကပါသည္။ ၁၉၀၇ခုႏွစ္၌ေဆာက္လုပ္ခဲ႔ေသာ ဤအေဆာက္အဦးသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း၌ ဗံုးဒဏ္ေၾကာင္႔ ပ်က္စီးခဲ႔ရေသာေၾကာင္႔ ၁၉၇၈ခုႏွစ္၌ ၿပန္လည္၍ မြမ္းမံေဆာက္လုပ္ခဲ႔ၿခင္းၿဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။













သမၼတအိမ္ေတာ္ကို အေဝးကေန လွမ္း၍ၿမင္ေနရေပၿပီ။




အေဆာက္အဦး၏ အုတ္နီၿဖဴစပ္ၾကားဒီဇိုင္းသည္၎၊ ဆင္ဝင္အုတ္တိုင္ဒီဇိုင္းပံုစံသည္၎  ပထမသြားၾကည္႔ခဲ႔သည္႔ ေဆးရံု၏ ဒီဇိုင္းႏွင္႔ ခပ္ဆင္ဆင္ပင္။ ဤဗိသုကာဒီဇိုင္းပံုစံမ်ိဴးသည္ ၁၅ရာစုမွ၁၇ရာစုအတြင္း ဥေရာပအရပ္ေဒသမ်ားတြင္ေတြ႔ရေလ႔ရွိေသာ late-Renaissance style ၿဖစ္သည္။

သမၼတအိမ္ေတာ္ပတ္ပတ္လည္တြင္း လံုၿခံဳေရးမ်ားတင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ခ်ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အိမ္ေတာ္ဝင္းအတြင္း ဝင္ေရာက္ေလ႔လာရန္အတြက္လည္း အိတ္မ်ားကိုစစ္ေဆးၿပီးမွသာ ဝင္ခြင္႔ရပါသည္။



အိမ္ေတာ္ထဲသို႔ေရာက္လွ်င္ေရာက္ၿခင္း  ပ်ဴဌာသည္႔အၿပံဳးမ်ားၿဖင္႔ ေဖာ္ေရႊစြာဆီးၾကိဳေနေသာ သမၼၾကီး မာရင္းက်ံဳ၏ ပံုတူအရုပ္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ အလြန္ရုပ္ေၿဖာင္႔ေသာ သမၼတၾကီးပင္။




ပထမထပ္မွ y ပံုသ႑ာန္ရွိေလွကားအတိုင္းတက္သြားၿပီး ဒုတိယထပ္သို႔သြား၍ ၾကည္႔ရွဳႏိုင္ပါသည္။



အေဆာက္အဦးတြင္းရွိ စည္းေဝးခန္းမ်ားကိုလည္း စၾကၤ ံလမ္းမွတစ္ဆင္႔  ဤသို႔ လွမ္း၍ၾကည္႔ရွဳ ေလ႕လာခြင္႔ရပါသည္။ စၾကၤ ံလမ္းမ်ားတြင္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ လက္ေဆာင္ပဌာမ်ားကို မွန္ဗီရိုမ်ားႏွင္႔ တခမ္းတနား ထိန္းသိမ္းၿပသထားသည္ကို ၿမင္ေတြ႔ရပါသည္။ သမၼတၾကီးႏွင္႔လက္ဆြဲႏွဳတ္ဆက္လို႔ရသည္႔ ပံုတူရုပ္တုကိုလည္း ေတြ႔ရပါေသးသည္။ ကၽြန္မသည္လညး္ လူမ်ားတန္းစီေစာင္႔၍ပင္ အမွတ္တရ ဓတ္ပံုရိုက္ခဲ႔ပါေသးသည္။

အိမ္ေတာ္သို႔ေရာက္စဥ္ ကၽြန္မ၏ေၿခလွမ္းမ်ား ေလထဲတြင္ လွမ္းေနသကဲ႔သို႔ ခံစားရပါသည္။ "ငါေရာက္ေနတဲ႔ ေနရာက ႏိုင္ငံတစ္ခုလံုးကိုအုပ္ခ်ဳပ္တဲ႔ အဆင္႔အၿမင္႔ဆံုးဌာန ပါလား” ဟူ၍ ဂုဏ္ယူမိသလိုလို။ ထို႔ေၾကာင္႔ အေဆာက္အဦးမ်ားသည္ အၿပင္ကၾကည္႔လွ်င္ သက္မဲ႔သည္ဟုထင္ရေသာ္လည္း သူႏွင္႔ထိေတြ႔ေနရသူကို ရသမ်ားေပးႏိုင္စြမ္းပါသည္။ ဤသို႔ေသာ သမိုင္းဝင္အေဆာက္အဦးမ်ားဆိုလွ်င္ ပို၍ပင္ ရသေၿမာက္လွေပသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကၽြန္မသည္ အေဆာက္အဦးမ်ား၏ ဗိသုကာလက္ရာေကာက္ေၾကာင္းမ်ားကို ၾကည္႔ရွဳရသည္ကို ခံုမင္လွေပသည္။


လူသားမ်ားသည္ ႏွစ္ကာလႏွင္႔အတူ ရွင္သန္လွဳပ္ရွားၾကရသည္။ လူမ်ားႏွင္႔အတူ အေဆာက္အဦးမ်ားသည္လည္း အေဖာ္ၿပဳရွင္သန္ခဲ႔ၾကသည္။ ႏွစ္မ်ားအလီလီ ေၿပာင္းလဲခဲ႔ၾကသည္။ ထို႔အတူ လူမ်ားအရီရီ ေလာကၾကီးမွ ႏွဳတ္ဆက္ထြက္ခြာသြားၾကရသည္။ သို႔ေသာ္ထိုလူသားမ်ားႏွင္႔ လက္ပြန္းတသီးရွိခဲ႔ၾကေသာ အေဆာက္အဦးမ်ားကိုေတာ႔ ေႏွာင္လာလူသားမ်ားအတြက္ အေမြထားရစ္ခဲ႔ၾကပါသည္။ ထိုသမိုင္းဝင္အေဆာက္အဦးမ်ားေၿပာၿပေသာ ေရွးဘိုးေဘးလူသားမ်ားအေၾကာင္း နားေထာင္ရသည္ကို ကၽြန္မၿမတ္ႏိုးလွေပ၏။ ဤေလ႔လာေရးခရီးစဥ္အတြင္း ကၽြန္မတီးတိုးၾကားခဲ႔ရသည္႔အရာမ်ားမွာ တန္ဖိုးၾကီးလွေပစြ။

No comments:

Post a Comment