Pages

Thursday, January 31, 2013

ေၿမေအာက္မီးရထားစနစ္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ စဦးသေႏၶတည္ၿခင္း


ၿမိဳ႕ၿပႏိုင္ငံအမ်ားစုမွာ ၿမိဳ႕ေနၿပည္သူလူထူေတြအတြက္ အားအထားရဆံုးသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးယာဥ္ကေတာ႔ ေၿမေအာက္မီးရထားပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းရင္းကေတာ႔ ရထားခ်ိန္တိက်တာရယ္၊ သြားလိုရာခရီးမွတ္တိုင္ကို အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ လ်င္လ်င္ၿမန္ၿမန္ေရာက္ရွိႏိုင္တာရယ္ေၾကာင္႔ပါ။


ကၽြန္မသင္ယူေနတဲ႔ ၿမိဳ႕ၿပအင္ဂ်င္နီယာပညာရပ္ထဲမွာရွိတဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေမဂ်ာဘာသာရပ္ထဲမွာ ဒီေၿမေအာက္ရထားအေရးပါပံုအေၾကာင္းကို တေစ႔တေစာင္းသင္ယူဖူးပါတယ္။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း ေၿမေအာက္ရထားအေၾကာင္းကို စိတ္ဝင္စားမိတာေၾကာင္႔၊ ေၿမေအာက္ရထားစနစ္ကို မိုင္နာဘာသာရပ္အၿဖစ္ ၿပန္လည္သင္ယူခဲ႔ပါတယ္။ ဆရာေတြရဲ႕သင္ခန္းစာေတြရယ္၊ လက္ေတြ႔ကြင္းဆင္းၿပီးေလ႔လာခဲ႔မိသမွ်ေတြရယ္ကို စားၿမဳံံ႕ၿပန္တဲ႔သေဘာအေနနဲ႔ ဒီေဆာင္းပါးကို ေကာက္ႏွဳတ္ေရးသားၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။  ေၿမေအာက္ရထားအေၾကာင္းကို အၿမည္းသေဘာ ေရးသားၿခင္းၿဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဦးစြာစကားခ်ီပါရေစ။



ေၿမေအာက္ရထားစနစ္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ သင္႔ေလ်ာ္သည္႔အေသးစိတ္အေၾကာင္းရင္းမ်ား ေလ႔လာခ်က္

  • ၿမိဳ႕၏ တိုးတက္ေနသည္႔ လက္ရွိအေၿခအေနႏွင္႔ အနာဂတ္ကာလအတြက္ ၾကိဳတင္ခန္႔မွန္းခ်က္
                      (ဥပမာ။ ။ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဟာ တိုးတက္စည္ကားလာတာနဲ႔အမွ် ၿမိဳ႕ၿပရဲ႕အဂၤါရပ္တစ္ခုၿဖစ္တဲ႔ေၿမေအာက္ရထားစနစ္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္လာပါတယ္။ အနာဂတ္ကာလအတြက္ တြက္ဆရမယ္ဆိုရင္လည္း ၿမိဳ႕တြင္းလူေနထူထပ္လာတာနဲ႔အမွ် သြားလာေရးလြယ္ကူဖို႔ရန္လည္း လိုအပ္လာပါလိမ္႔မယ္။ ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေရွ႕ေတာင္ေနာက္ေၿမာက္အရပ္ရပ္ဆီသို႔ ဆက္သြယ္သြားလာေရးလြယ္ကူေစရန္လည္း စဥ္းစားရပါလိမ္႔မယ္။)

  • ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ေကာင္းမြန္လာရန္ႏွင္႔ အနာဂတ္ကာလ၏ တိုးတက္လာမည္႔ အေၿခအေနအတြက္
                         ( ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ၿပည္သူေတြရဲ႕ ကားၾကပ္တဲ႔ဒုကၡကို ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲေပးဖို႔ရန္အတြက္ ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ပိုမိုေကာင္းမြန္လာဖို႔ လုပ္ေဆာင္ရာမွာ လိုအပ္ပါတယ္။ ေၿမေအာက္ရထားစနစ္ အသံုးၿပဳမွဳကေန ရရွိလာမယ္႔ဝင္ေငြမ်ားဟာလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ဘ႑ာကို တဖက္တလမ္းကေန တိုးတက္ေစပါတယ္။)

  • ခရီးစဥ္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အေပၚ ေလ႔လာသံုးသပ္ၿခင္း
                         ( ခရီးစဥ္တစ္ခုအတြက္ အဓိကေမ်ွာ္မွန္းခ်က္ဟာ လိုရာခရီးကို အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းမွာ လံုၿခည္မွဳရွိစြာ ေရာက္ရွိဖို႔ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ သံုးစြဲသူမ်ားရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အေပၚမူတည္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းသစ္ လ်ာထားခ်က္္မ်ားလည္း ၿဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ လက္ရွိထိုင္ဝမ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေၿမေအာက္ရထားစနစ္လမ္းေၾကာင္းဟာ ၿမိဳ႕တြင္းအၿပင္ ေထာင္ရြမ္အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္မွ ၿမိဳ႕တြင္းဆက္သြယ္သြားလာႏိုင္တဲ႔ လမ္းေၾကာင္းသစ္ကိုလည္း ေဖာ္ေဆာင္ေနပါၿပီ။)

  • ေၿမေအာက္ရထားစနစ္နဲ႔ လမ္းေၾကာင္းမ်ား၏ လ်ာထားခ်က္ေလ႔လာမွဳမ်ား
                           ( ေၿမေအာက္ရထားလမ္းေၾကာင္းမ်ားဟာလည္း စဥ္းစားရမယ္႔ အခ်က္ပါပဲ။ လူေနနည္းတဲ႔အရပ္မွာ လမ္းေၾကာင္းေတြေဖာ္ေဆာင္လို႔ကေတာ႔ မွန္းခ်က္နဲ႔ နွမ္းထြက္မကိုက္တဲ႔ အၿဖစ္ေရာက္ရံုေပါ႔။ လမ္းေၾကာင္းေတြဟာ လူေနသိပ္သည္းတဲ႔အရပ္မွာ ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ထိုင္ဝမ္ႏိုင္ငံရဲ႕ေတာင္ပိုင္းမွာရွိတဲ႔ ေကာင္းရွံဳၿမိဳ႕ေပၚက ေၿမေအာက္ရထားစနစ္ဟာ ဥပမာယူစရာပါပဲ။ ၿမိဳ႕ေနလူအမ်ားစုဟာ ေၿမေအာက္ရထားစီးသူ သိပ္မမ်ားလွပါဘူး။ ေဒသက်ယ္ဝန္းတာရယ္ လူေနထိုင္မွဳ ၿပန္႔က်ဲတာရယ္ေၾကာင္႔ၿဖစ္ပါလိ္မ္႔မယ္။ ကၽြန္မ ေကာင္းရွံဳၿမိဳ႕ရဲ႕ ေၿမေအာက္ရထားေပၚေရာက္ေတာ႔ စီးသူမဲ႔ေနတဲ႔ ထိုင္ခံုလြတ္ေတြကသာ ပိုမ်ားေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ထိုင္ေပၿမိဳ႕ေတာ္မွာရွိတဲ႔ေၿမေအာက္ရထားထက္ ပိုၿပီးသစ္လြင္ေပမယ္႔လည္း စီးသူဦးေရ မမ်ားလွပါဘူး။ ထိုင္ေပၿမိဳ႕ေတာ္မွာဆိုရင္ ထိုင္ခံုေနရာရဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ ဂိတ္အေပါက္တိုင္းမွာ ရထားစီးဖို႔ေစာင္႔ေနတဲ႔ လူတန္းရွည္ကိုသာ ေတြ႔ေနၾကေပါ႔။ )

  • ခရီးစဥ္အေရတြက္ ၾကိဳတင္လ်ာထားခ်က္မ်ား
                             ( လူသြားလူလာပိုၿပီးမ်ားတဲ႔ ေဆးရံုတို႔၊ ေစ်းတန္းတို႔နဲ႔ နီးစပ္ရာအရပ္မွာရွိတဲ႔ ေၿမေအာက္လမ္းေၾကာင္းကို စီးသူဦးေရပိုၿပီးမ်ားႏိုင္ပါတယ္။ ေနရာေဒသအေပၚလိုက္ၿပီး ခရီးစဥ္အေရတြက္ ကြာၿခားသြားႏိုင္ပါတယ္။ )

  • အင္ဂ်င္နီယာႏွင္႔ ထိန္းခ်ဳပ္သည္႔စနစ္မ်ားကို ေလ႔လာစမ္းစစ္ၿခင္း
                      ( အင္ဂ်င္နီယာနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္တဲ႔စနစ္မ်ားဟာလည္း တိက်ေကာင္းမြန္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ထိုင္ေပၿမိဳ႕ ေၿမေအာက္ရထားစနစ္တစ္ခုလံုးရဲ႕ထိန္းခ်ဳပ္တဲ႔ ဌာနကို ေလ႔လာေရးအေနနဲ႔  ကၽြန္မ သြားေရာက္ဖူးပါတယ္။ ဆရာမ်ားရဲ႕ ဦးေဆာင္မွဳေၾကာင္႔ အခြင္႔ထူးအေနနဲ႔ အတန္းသားမ်ားအားလံုး သြားခြင္႔ရၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဌာနဟာ ထိုင္ေပၿမိဳ႕ရဲ႕ ေၿမေအာက္ရထားအလယ္ဗလိုဂိတ္တြင္းမွာ တည္ရွိပါတယ္။ ဌာနရဲ႕အခန္းကို ေရာက္ေရာက္ၿခင္း ထိုင္ဝမ္ႏိုင္ငံရဲ႕ေၿမေအာက္ရထားစနစ္ေပၚေပါက္လာပံုေတြကို မွတ္တမ္းထားရွိတဲ႔ ၿပခန္းေလးက ၾကိဳဆိုေနပါတယ္။ အဲဒီကေနမွ အထဲကို ဆက္ဝင္သြားတဲ႔အခါမွ ေၿမေအာက္ရထားထိန္းခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ အလုပ္ခြင္ကို အေပၚစီးကေန ေလ႔လာၾကည္႔ရွဳလို႔ရပါတယ္။ ဝင္ခြင္႔ေတာ႔မရပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ပံုေတြကို စိတ္ဝင္တစားၿမင္ေတြ႔ခြင္႔ ရလိုက္ပါတယ္။ ေၿမေအာက္ရထားဂိတ္တိုင္းရဲ႕စၾကၤလမ္းေပၚမွာရွိတဲ႔ လုပ္ရွားမွဳမွတ္တမ္းတင္စက္ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ႔ တီဗီမွန္သားေတြကို အဲဒီမွာ ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ ရထားစဥ္အားလံုးကို ထိန္းခ်ဳပ္ညြန္ၾကားမွဳလုပ္ေနတဲ႔ သူတို႔ေတြရဲ႕အလုပ္လုပ္ပံုေတြကို အေပၚထပ္ကေန ၾကည္႔ရွဳအၿပီးမွာေတာ႔ ေဟာခန္းထဲသြားေရာက္ကာ တာဝန္ရွိသူမ်ားရဲ႕ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေဟာေၿပာမိတ္ဆက္ေပးမွဳမ်ားကို နားေထာင္ခဲ႔ရပါေသးတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ စနစ္က်ၿပီး အားက်စရာလည္းေကာင္းပါတယ္။ )



  • ရထားဂိတ္မ်ားကို စဦးအစီစဥ္ဆြဲၿခင္း
                       (ရထားဂိတ္ေနရာမ်ားကိုလည္း စနစ္တက်ေနရာခ်ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကၽြန္မအေနနဲ႔ၿမင္တာကေတာ႔ ရထားဂိတ္နဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ေနရာစည္ကားမွဳဟာ “ကိုင္းကၽြန္းမွီ၊ ကၽြန္းကိုင္းမွီ” သေဘာပါပဲ။ ပတ္ဝန္းက်င္ေနရာစည္ကားမွဳေနရာကိုတြက္ခ်က္ၿပီး ရထားဂိတ္ေနရာခ်ဖို႔ ေဖာ္ေဆာင္ရသလုိ၊ ရထားဂိတ္တည္ရွိမွဳေၾကာင္႔ ပတ္ဝန္းက်င္ေနရာဟာလည္း ပိုၿပီးစည္ကားလာရတာပါ။ ဆင္ၿဖဴေတာ္မွီၿပီး ၾကံစုတ္ခြင္႔ရသလိုေပါ႔။ “ငါ႔တို႔အိမ္အနားမွာ ရထားဂိတ္အသစ္ေပၚလာၿပီ” ဆိုၿပီး သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က
ဝမ္းသာအားရ ေၿပာၿပဖူးပါတယ္။ ရထားဂိတ္ေၾကာင္႔ အနီးအနားက အိမ္ေၿမေတြလည္း တန္ဖိုးပိုရွိလာမွာ မလြဲေပါ႔။)
                
  •  ေဆာက္လုပ္ေရးကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ၾကိဳတင္တြက္ဆခ်က္မ်ား
                           ( ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ေဆာင္ဖို႔ၾကံစည္ေဆာင္ရြက္တိုင္း ကုန္က်မွဳေငြပမာဏမ်ားကို ၾကိဳတင္တြက္ဆထားဖို႔ အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ ၾကိဳတင္တြက္ဆထားမွသာ မိမိေဆာက္လုပ္မယ္႔အေဆာက္အဦးမ်ားအတြက္ လိုအပ္တဲ႔ေငြပမာဏမ်ားကို ၿပင္ဆင္ထားနိုင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ ေမ်ာ္မွန္းထားတဲ႔အခ်ိန္မွာ ေမ်ာ္မွန္းထားတဲ႔ လွပမွဳဒီဇိုင္းမ်ားအတိုင္း အေကာင္အထည္ေပၚလာမွာၿဖစ္ပါတယ္။)

  •  ပတ္ဝန္းက်င္ အက်ိဳးတက္ေရာက္မွဳ အေၿခအေနမ်ား     
                           ( ေၿမေအာက္ရထားစနစ္ေၾကာင္႔ ရထားဂိတ္ပတ္ဝန္းက်င္ ေနရာမ်ားဟာ ပိုၿပီးစည္ကားလာႏိုင္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ရဲ႕ လူေနမွဳအဆင္႔အတန္းကိုလည္း တိုးတက္ေစပါတယ္။ ထို႔ၿပင္ ၿမိဳ႕ရဲ႕စည္ကားရာနယ္ေၿမအက်ယ္အဝန္းကိုလည္း တိုးခ်ဲ႕ရာေရာက္ပါတယ္။)

  •  ေၿမေအာက္ရထားေဖာ္ေဆာင္ရာ၌ သင့္ေတာ္သည္႔ ေၿမအေနအထားနွင္႔ လုိအပ္ခ်က္မ်ား
                          ( ေၿမေအာက္ရထားစနစ္အတြက္ သင္႔ေတာ္တဲ႔ ေၿမအေနအထားမ်ားရွိဖို႔လည္းလိုအပ္ပါတယ္။ ဆရာရဲ႕ သင္ခန္းစာထဲမွ ေဖာ္ၿပခ်က္အရ သိရတာကေတာ႔ ေၿမေအာက္ရထားဂိတ္အနီးတဝိုက္ရဲ႕ ေၿမကိုတိုးခဲ်႕ဖို႔လိုအပ္သလို ေအာက္ေၿခေၿမဟာလည္း က်ယ္ဝန္းရပါမယ္။)

  • တည္ေနရာေဒသ၏ လူမ်ိဴးဓေလ႔မ်ားႏွင္႔ သမိုင္းေနာက္ေၾကာင္းမ်ား ေလ႔လာၿခင္း
                          (ေၿမေအာက္ရထားစနစ္ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ စဥ္းစားရမယ္႔ အထဲမွာ ေၿမေအာက္ရထားနဲ႔ လူမ်ိဴးဓေလ႔၊ သမိုင္းေနာက္ေၾကာင္းမ်ားၾကား ဆက္စပ္ပံုေတြက္ု လက္ရွိ ကၽြန္မ သိပ္ၿပီး သေဘာမေပါက္ေသးပါဘူး။ ကၽြန္မအထင္ေတာ႔ ေၿမေအာက္ရထားဂိတ္ရဲ႕ဒီဇိုင္းအသြင္ကို နယ္ေၿမေဒသအေပၚလိုက္ၿပီး လူမ်ိဴးဓေလ႔ပံုေဆာက္ခ်က္မ်ားနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ေဖာ္ေဆာင္ၿခင္းကို ေဖာ္ညြန္းၿခင္း ၿဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ )



ေၿမေအာက္ရထားစနစ္အေၾကာင္းကို ေတြးေလ၊ ႏွစ္သက္ေလ ၿဖစ္ေနမိပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေနၿပည္သူလူထုေတြဟာ ေၿမေအာက္ရထားစနစ္အသံုးၿပဳခြင္႔ရလာမယ္ဆိုရင္ ၿမိဳ႕တြင္းကားမ်ားၿခင္းေၾကာင္႔ ၿဖစ္ေပၚလာမယ္႔ ေလထုညစ္ညမ္းမွဳေဘးကေနလည္း ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါေသးတယ္။ ေၿမေအာက္ရထားစနစ္ဟာ မေတာ္တဆလမ္းအႏၱၿဖစ္မွဳမ်ားထဲမွာ ၿဖစ္ႏိုင္ေၿခအနည္းဆံုးလည္းၿဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေနၿပည္သူေတြရဲ႕ကားၾကပ္တဲ႔ေဘးကေနလည္း ကူညီေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ၿမန္ေကာင္းသက္သာၿခင္းကို အေလးထားတဲ႔ ဒီလိုေခတ္ၾကီးမွာ ၿမန္မာႏိုင္ငံတြင္းလည္း တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္ေတာ႔ ေၿမေအာက္ရထားစနစ္ေပၚေပါက္လာဖို႔ ဆုေတာင္းမိပါေတာ႔တယ္။
 

No comments:

Post a Comment