project(1) အေနနဲ႔ ဆရာရဲ႔ ေတာင္းဆိုမႈေတြက ဒီလိုပါ။ ကၽြန္မတို႔ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားကို (၂)ေယာက္တစ္ဖြဲ႔ဖြဲ႔ေစၿပီး၊ မိမိတို႔အဖြဲ႔ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ေက်ာင္းဝင္းထဲရွိ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦးတစ္ခုကိုေရြး၍ Acto CAD ပံုဆြဲၿပီး စာစီကံုးကာ project ၿပဳလုပ္ရၿခင္းပါ။

(ရႊင့္တံုး)
ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ၿငင္းလိုက္ခံုလိုက္နဲ႔ ေနာက္ဆံုးအတည္ၿပဳ ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ႔ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦးကေတာ႔ စိတ္ပညာဌာနပါ။

google map ကေန ၿဖတ္ညွပ္ကပ္ထားတဲ႔ ကၽြန္အတို႔အဖြဲ႔ လက္စြမ္းၿပမယ္႔ National Taiwan Universityရဲ႔ စိတ္ပညာဌာန ပံုပါ။
ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ အေဆာက္အဦးကို Acto CAD ဆြဲဖို႔ ၊ မိုးေတြတၿဖိဳက္ၿဖိဳက္ရြာေနတဲ႔ၾကားကေန ကြင္းဆင္းဓတ္ပံုသြားရိုက္ခဲ႔ပါတယ္။
အေဆာက္အဦးရဲ႔ အေရွ႔အနာက္ေတာင္ေၿမာက၊္ အနီးအေဝး view ေပါင္းစံုကို camera နဲ႔ အပံုေပါင္း(၁၀၀)ေက်ာ္ စိတ္တိုင္းက် ဓတ္ပံုရိုက္လိုက္တာ တညေနကုန္တဲ႔ အထိပါပဲ။
Acto Cad project အတြက္ အေဆာက္အဦးရဲ႔ အတိုင္းအတာကိုေတာ႔ ဓတ္ပံုသြားရိုက္ခဲ႔စဥ္ကပင္ အုတ္ခဲခ်ပ္တစ္ခုရဲ႔ အလ်ားအနံကို တိုင္းခဲ႔ၿပီး၊ computer နဲ႔ပံုဆြဲတဲ႔ အခါမွ ရိုက္ယူခဲ႔တဲ႔ဓတ္ပံုေတြကို ၾကည္႔ရူတိုင္းတာၿပီးပံုေဖာ္ခဲ႔ပါတယ္။ အတိုင္းအတာအတြက္ အဆင္႔ၿမင္႔တိုင္းတာတဲ႔စက္ကရိယာမ်ားနဲ႔ တိုင္းတာခဲ႔တာမဟုတ္တဲ႔အတြက္ အနည္းငယ္မွားယြင္းမႈေတြရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ကေတာ႔ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ၾကိဳးစားထားတာပါ။

ကၽြန္မတို႔ဆြဲထားတဲ႔ ဒီီActo CAD drawing ပံုကေတာ႔ google map မွာၿမင္ရတဲ႔ plan view အတိုင္းပါပဲ။
camera နဲ႔ (၃)ခါ ခြဲၿပီး ရိွက္ထားတဲ႔ front view ပါ။

ပံုဆြဲစဥ္က အခ်ိန္ယူၿပီးေခါင္းစားခဲ႔ရေပမယ္႔ လွတပတႏွင္႔ထြက္လာသည္႔ ဒီActo CAD front view ပံုက ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ကို ပီတိေတြၿဖာေစခဲ႔ပါတယ္။

right side view Acto CAD ပံုပါ။ ဓတ္ပံုရိုက္ စဥ္က သစ္ပင္ကြယ္ေနတဲ႔ အတြက္ ပံုဆြဲတဲ႔အခါ အနည္းငယ္ေတာ႔ လက္ဝင္လွပါတယ္။
ဓတ္ပံုရိုက္စဥ္က ေနရာအခက္ခဲေၾကာင္႔ လိုခ်င္တဲ႔ left side view ကို စိ္တ္တိုင္းက် မရိုက္ယူ ႏိုင္ခဲ႔ပါဘူး။

ဒါေပမယ္႔ Acto CAD left side view ပံု ကေတာ႔ အဆင္ေၿပစြာနဲ႔ ခုလိုဆြဲႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။

ဒါကေတာ႔ တခမ္းအနားနဲ႔ ဆြဲထြက္လာတဲ႔ rear view ပံုပါ။
ၿပတင္းေပါက္ေတြမ်ားတယ္ဆိုေပမယ္႔ အခ်ိဳးအစားတူညီတဲ႔အတြက္၊ တစ္ခုကိုသာ ဂဃဏန ဆြဲၿပီး က်န္တဲ႔အရြယ္တူအခ်ိဳးတူမ်ားကို မိ္တ္တူၿပဳလုပ္လိုက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ front view ေလာက္အခ်ိန္ယူစရာမလိုပဲ လိုခ်င္တဲ႔ rear view ပံုထြက္လာပါတယ္။
အေဆာက္အဦးရဲ႕ view ေပါင္းစံုကို အခ်ိန္ယူဆြဲၿပီးစဥ္မွာေတာ႔ "pratice make perfect" ဆိုသလိုပါပဲ၊ ActoCAD ရဲ႔ drawing menus၊ toolbars ေတြကို အကၽြမ္းတဝင္ သံုးစြဲတတ္သြားပါၿပီ။
ေက်ာင္းစာသင္ခန္းထဲမွာ ဆရာအေနနဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕သင္ခန္းစာမ်ားကို အခ်ိန္တိုအတြင္း လံုးေစ႔ပတ္ေစ႔ သင္ျပီးႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ဘယ္လိုမွမၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ယခုလို project လုပ္ေဆာင္ၿခင္းၿဖင္႔သာ၊ စာသင္ခန္းထဲမွာ မသင္လိုက္ရတဲ႔ လက္ေတြ႔ပံုဆြဲနည္းသင္ခန္းစာေတြကို ကိုယ္ပိုင္တတ္ေၿမာက္မႈအေနနဲ႔ ယူငင္သံုးစြဲတတ္သြားႏိုင္မွာပါ။
အဖြဲ႔ခြဲ ၿပဳလုပ္ရတဲ႔အတြက္လည္း ရလဒ္မ်ားက ပိုၿပီးသာသြားပါတယ္။ ဒီလိုအဖြဲ႔ခြဲၿပဳလုပ္ၿခင္းၿဖင္႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈႏွင္႔ တာဝန္ယူတတ္မႈအေရအေသြးမ်ား ေတာက္ေၿပာင္လာရသလို၊ မိမိရဲ႕ idea မ်ားကိုလည္း အၿခားသူတစ္ေယာက္ကို ရဲရဲဝင္႔ဝင္႔တင္ၿပရဲလာပါတယ္။ မိမိအဖြဲ ႔ဝင္မ်ားရဲ႕ အၾကံေပးမႈမ်ားကို ဂရုတစိုက္နားေထာင္ေပးရန္လည္း အေရးၾကီးေၾကာင္း သိလာေစပါတယ္။
ဒီproject(1) ဟာ ကၽြန္မတို႕ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား အားလံုး အခ်ိန္ယူအပင္ပန္းခံၿပီး ၿပဳလုပ္လိုက္ရတာပါ။ အပင္ပန္းခံလိုက္ရတဲ႔အတိုင္းလည္း ရရွိလိုက္တဲ႔ အက်ိဳးအၿမတ္က ႏႈိင္းယွဥ္လို႔မရေအာင္မ်ားလွပါတယ္။
" there is no royal way to learn" ဆိုတဲ႔အတိုင္း၊ ၿဖတ္လမ္းနည္းနဲ႔ ဘယ္ပညာရပ္ကိုမွ် အလြယ္တကူမတတ္ေၿမာက္ႏိုင္ ဘူးဆိုတာ ကၽြန္မဝင္ခံလိုက္ရပါတယ္။